Real Madrid (old thread)

Status
Not open for further replies.

Abaddon

King of the Bottomless Pit
kerel...kunde nu geen talent spotten. Tis duidelijk dagge nen Madrid supporter zijt...
IK kijk enkel naar spelers met potentieel...die het verschil maken in een wedstrijd ongeacht tegen wie ze spelen.
Spelers met creativiteit...de "magie" zeg maar.
Ik hou niet van spelers zoals Fellaini,Defour etc. In belgië lopen er geen spelers rond die mij kunnen bekoren, zelfs niet boussoufa. Pas wanneer zulke type spelers het verschil maken op een zeer hoog niveau, zal ik ze misschien appreciëren.

Jij ziet de rest ook hoog presteren. Ook al komen ze bij een topclub terecht. Zolang ze geen voetbal brengen (technisch en op snelheid) wa ik graag zie, rate ik ze niet. Zo zijn er veel spelers en zullen er nog veel komen.

Hazard en Dembele da zie je direct da die zomaar iets kunnen forceren uit het niets. De rest zijn dure werkpaardjes.
Hahaha we hebben een echte talentspotter! Schitterend gewoon.

Ik vraag me echt af hoe vaak jij Hazard al hebt zien spelen, veel zal het alvast niet zijn, gebaseerd op reputatie dus. Het spreekt niet voor je dat je alleen spelers met veel flash en flair goed vindt, een echte kenner weet beter. Fellaini heeft je ongelijk al bewezen, en Defour zal dat ongetwijfeld ook doen wanneer hij die kans krijgt. Jij vindt dat ik er niets van ken omdat ik een Madrid fan ben, maar jij bent het wel die dezelfde fout maakt als Perez inderdaad: alleen maar flash, geen werkers die het opruimen. Die heeft elke ploeg nodig.

En natuurlijk zijn Dembele en Hazard toppers, dat ziet het kleinste kind. Boussoufa schat ik trouwens ook helemaal niet hoog in.

F

FCB_Titi_LB

Guest
2 zaken:
-dodelijke efficiëntie heerst
-i don't rate CR at all

daar gaat je flash en flair theorie

Hazard is niet flash en flair...die kerel gaat er gewoon zeer snel en efficient over.
Flash en flair is show om showkes te doen zoals uw poppemieke CR daar in Madrid.

Je snapt het echt nog niet. Echte kenner. Je vergeet één ding: het beoordelen van spelers is ALTIJD SUBJECTIEF. Jij zegt dat Fellaini mijn ongelijk heeft bewezen terwijl ik duidelijk zeg dat ik hem maar mager vind ook al speelt hij nu bij Everton. Who cares dat elke ploeg een werker nodig heeft. Bij Arsenal en Barcelona combineren ze het tenminste met zeer hoogstaande skills...technisch...inzicht...
Ploegen die enkele spelers hebben die puur het werk opruimen zijn saaie ploegen. Doet me vooral denken aan Italianen en Duitsers.

Ik ben zelf zeer technisch. Ik vind Fellaini geen dikke speler. Iemand dat er gekomen is door inzet en zijn fysische capaciteiten. Dat boeit niet.
Die komen en gaan. Waarom denk je dat spelers die het verschil maken zoveel mensen bekoren en doen bewegen? Dat leeft.

Zet een pure werker in een ploeg zoals Barcelona en na één jaar wordt die weer verkocht. Het is allemaal subjectief. Voor jou is het komen bij een EPL ploeg al voldoende.
EPL is saai in mijn ogen en zolang ge bij geen topploeg zit (die steken er ook uit door hun technische capaciteiten in de o zo fysieke EPL).

Zolang er geen Belg bij een Top5 ploeg zit in Europa is het allemaal de moeite niet waard.

Kijk naar België met hun zogenaamde talenten. Ze geraken NOG NERGENS met hun nationale ploegske.

Last edited:

Abaddon

Helemaal niet, je rate alleen spelers met flash en flair (dat zei ja quasi zelf), maar dat wil daarom niet zeggen dat je iedereen met flash en flair goed vindt. Maw een noodzakelijke, maar geen kwalificerende parameter.

Verder is deze discussie een straatje zonder einde, de toekomst zal uitwijzen wie gelijk heeft. Dat de nationale ploeg er niets van bakt heeft vooralsnog veel te maken met de onkunde van de bondscoach en de jonge leeftijd van de talenten die nu doorstromen. Eens kijken wat ze onder Advocaat brengen.

Dat je CR helemaal niets vindt... tja, veelzeggend.

Last edited:

Abaddon

lol I'll give you a quick synopsis:

FCB_Titi_LB:

*claims that I cannot rate players, which is logical cause I am a Madrid fan
*only rates highly technical and creative players with lots of flash and flair
*doesn't rate Cronaldo AT ALL
*thinks Fellaini and Defour are trash cause they don't have "magic"

I disagree with all.

Abaddon

He didn't say flash and flair. He said technical ability combined with efficiency.
he was talking about "magic", surely that qualifies as flash? He also claims Hazard has no flash/flair... lol, so far for his credibility.

Barcaman

Administrator
Staff member
Keep it in English guys. Someone already raised an issue of Pellegrini not managing a top side before joining Madrid? Could be nothing to it but Schuster also looked as a perfect choice few years back but all he did was build on Capello`s success. I see a more difficult path for Pellegrini and he will be under more pressure with the Galactico signings and not having won a title in previous season. Not to mention he practically has a whole team to rebuild.

F

FCB_Titi_LB

Guest
he was talking about "magic", surely that qualifies as flash? He also claims Hazard has no flash/flair... lol, so far for his credibility.
Fly,Seems like we have someone who doesnt understand the word magic :)

Abaddon is just easily satisfied when looking at players

Cule Angles

Visca el filòsof!
Keep it in English guys. Someone already raised an issue of Pellegrini not managing a top side before joining Madrid? Could be nothing to it but Schuster also looked as a perfect choice few years back but all he did was build on Capello`s success. I see a more difficult path for Pellegrini and he will be under more pressure with the Galactico signings and not having won a title in previous season. Not to mention he practically has a whole team to rebuild.

I think Pellegrini has managed some of the top sides in Chile, but certainly nothing in Europe of this magnitude. It will be interesting to see how he handles the pressure.

Abaddon

Fly,Seems like we have someone who doesnt understand the word magic :)

Abaddon is just easily satisfied when looking at players
Yes, cause magic equals efficiency and not flair, my mistake.

We'll see how all those players you don't rate at all will do next season. You know... Cronaldo, Fellaini, Defour, and no doubt a lot more.

FlyLo

New member
I interpret 'magic' as 'creativity' and 'the ability to tip a match in your favour with one brilliant action'.

Status
Not open for further replies.

Home of Barca Fans